راهنمایی انتخاب رشته

با توجه به اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، این وبلاگ آمادگی خود را برای ارایه راهنمایی و مشاوره به شما دوستان عزیز راجع به گرایش های کارشناسی ارشد عمران به خصوص گرایش سازه های دریایی اعلام می کند. لذا از داوطلبان محترم تقاضا می گردد سوالات خود را به ادرس زیر اعلام نمایند.(در اسرع وقت پاسخ گو هستیم ان شالله)

musavi6889@yahoo.com

ليست مقالات پذيرفته شده در پنجمين همايش ملی صنايع فراساحل اعلام شد.

قابل توجه نويسندگان محترم مقالات پذيرفته شده همايش:

شرايط چاپ مقاله: 

1) نويسندگانی که نامشان جزء مقالات پذيرفته شده می باشد می بايست مبلغ 000/400 ريال برای چاپ هر مقاله خود به حساب جاری  33326289 بانک تجارت شعبه آزادی کاوه کد بانک 331 واريز و يا از طريق صفحه شخصی خود در سايت همايش به صورت اينترنتي با کارتهای شناب اقدام نمايند. (تصوير فيش واريزی را از طريق ايميل همايش info@oic2013.ir و يا شماره فکس 44261045با ذکر کد مقاله ارسال نماييد.) اين مبلغ فقط جهت چاپ مقاله می باشد و برای حضور در همايش می بايست در يکی از 3 گروه اعلام شده ثبت نام بعمل آيد.

ادامه نوشته

آشنایی با گرایش سازه های دریایی


تعریف و هدف گرایش سازه های دریایی

گرایش سازه‌های دریایی شامل سه بخش onshore،nearshoreوoffshoreمی باشد.دربخش on shoreوnear shoreبه تحلیل وطراحی سازه‌های ساحلی ونزدیك ساحل ماننداسكله‌های فولادی و بتنی،موج‌شكن‌ها، خطوط لوله ساحلی و همچنین تحلیل جریانات رسوب،تثبیت سواحل و... پرداخته می‌شود. دربخش offshore نیز تحلیل وطراحی سازه های دورازساحل مانندسكوهای نفتی،خطوط لوله كف دریا در آب های عمیق و... مدنظر است.

دركشورهای پیشرفته گرایش سازه های دریایی به سه بخش مهندسی دریا،مهندسی سواحل و مهندسی سازه‌های دریایی تقسیم می­ شود كه در كشور ما كلیه این گرایش ها تحت عنوان سازه های دریایی ارایه می شود.

هدف دورۀ کارشناسی ارشد سازه‌های دریایی آموزش افرادی است که با شناخت کافی از اصول طراحی سازه­ها و نیز آشنایی با کارهای دریایی، دارای توانایی‌های لازم جهت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه­ های تخصصی این گرایش بوده و ضمناً توان تحقیقاتی کافی جهت حل مسائلی که در این زمینه­ ها با آن روبرو می­ شوند را دارا باشند. این پروژه­ های تخصصی می­تواند شامل انواع اسکله­ ها، موج­شکن­ ها، سکوهای دریایی، دیوارهای ساحلی و تأسیسات حفاظتی سواحل، ستون های مهاربند و کلیه تأسیسات بندری باشد.

ادامه نوشته